Primul automobil electric din istoria Mini pe Transfăgărășan

Mini Cooper SE

Primul automobil electric din istoria mărcii Mini pe Transfăgărășan. Aflat la vânzare în România de la jumătatea lunii martie,  înclusiv prin programul „Rabla Plus”, Mini Cooper SE și-a demostrat abilitățile pe cel mai dificil drum din țară.

Foto: Mini România

Noul MINI Cooper SE este primul automobil electric produs în serie mare din istoria mărcii. A debutat la jumătatea lunii martie pe piaţa din România, iar conform unui comunicat de presă, până azi a fost achitat avansul, prin programul „Rabla Plus”, pentru 20% din targetul pentru acest model în 2020, în România.

Performanțe de kart, dar sub control

Cei 135kw (184CP) dezvoltați de motorul electric antrenează roțile din față. Prin sistemul ARB (control continuu electronic pentru limitarea patinării roților) întreaga putere, disponibilă imediat ce accelerația este apăsată, poate fi mai ușor de gestionat.

Sistemul ARB asigură un control direct al tracţiunii, independent de DSC. Beneficiile sunt o aderenţă mai bună şi o direcţie mai precisă, cu un timp de răspuns de până la 10 ori mai rapid.

Performanțele sportive sunt ajutate și de centrul de greutate foarte coborât, obținut prin amplasarea în podea a bateriei. Sistemul Performance Control, permite dozarea cuplului dispobil (270Nm) în funcție de mai mulți parametrii și de stilul de conducere.

Sistemul Performance Control este un mod de funcţionare mai sportiv al sistemului DSC, care asigură un comportament mai dinamic, cu intervenţii reduse asupra puterii motorului în timpul unui condus la limită.

Noul MINI Cooper SE vine cu un comutator pentru nivelul de decelerare la frâna de motor (dozarea frânării la la eliberarea pedalei de acceleraţie). Nivelul standard asigură o frânare de până la 0,19 m/s2. Acesta poate fi setat pentru un răspuns mai redus, de numai 0,11 m/s2, pentru a permite celor care folosesc modele convenţionale să se adapteze mai ușor. Stopurile se aprind şi la un nivel ridicat al frânei de motor.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 32,6kWh și are foma literei „T” fiind amplasată în tunelul median și sub banchetă. A fost obținută o dispunere aproape ideală a greutății (54:46) și nu a fost afectat spațiul de încărcare.

Servicii de la distanță

Echiparea bogată din standard este completată de pachetul Connected Drive, Serviciile Remote și informații din trafic în timp real pentru navigație.

Sunt oferite standard o pompă de caldură pentru un sistem de climatizare mai eficient, precut și posibilitatea încărcării de la rețeaua de curent alternativ (AC) cu o putere de până la 11 kW și continuu (DC) cu putere până la 50kW.  Mini Cooper SE vine cu cablu de alimentare pentru prize de 220V.

Spirit britanic
Noul MINI Cooper SE este produs cu mândrie în Marea Britanie. Iese de pe linia de producţie a uzinei MINI din Oxford alături de versiunile cu propulsie convenţională ale modelului.

Cu un preți de pornire de 33.201Euro cu TVA acest model poate fi achiziționat  prin programul Rabla Plus unde beneficiază de un suport de 45.000 lei pentru prețul cu TVA.

Provocarea: Transfăgărășan

Noul MINI Cooper SE a cucerit Transfăgărăşanul. Serpentinele celui mai faimos drum de munte din lume, cu o diferenţă de nivel de peste 1.400 de metri, au atras echipa internaţională MINI pentru un proiect de prezentare al noului model, cu luni înainte de debutul pe pieţele internaţionale.

În ciuda dificultăților tehnice ale traseului de 90km Mini a ajuns în partea cealaltă cu jumătate de baterie plină. Practic, după traversarea celui mai înalt punct, coborârea spre Bâlea a ajutat la regenerarea bateriilor.

A fost însă realimentat la Sibiu, la o stație DC și a efectuat drumul înapoi. A demonstrat cu această ocazie că și un automobil electric poate fi sportiv și plăcut de condus pe un traseu deosebit de provocator pentru orice șofer și automobil.

 

Citește și:

Micul Mini devine electric

 

Adaugati comentariu