Proiecte secrete: Mercedes-Benz Clasa C 2022

Mercedes Benz Clasa C 2021 quattroruote autoexpert.ro

A cincea generație Mercedes-Benz Clasa C 2022 marchează un progres semnificativ și va prelua platforma MRA II și sistemul MBUX cu ecran în format portret de la noua Clasă S. Versiunea Plug-In Hybrid va avea o autonomie de 100 km. Și AMG? Adio, V8; bun venit, patru-cilindri plug-in! Foto: Quattroruote

În Formula 1 există un principiu al învingătorului, care spune că trebuie „să faci orice este nevoie pentru victorie“ și că, în anumite privințe, indecizia, nostalgia și emoțiile nu sunt tolerate. Este un principiu pe care Mercedes-Benz și l-a însușit foarte bine, în câțiva ani trecând de la statutul de redebutant în F1, în 2010, la cel de învingător fără drept de apel, începând din 2014.

➡ Mercedes-AMG GT Black Series, record pe Nurburgring 💡

După ce, la începutul anilor 2000, Mercedes era în urma rivalilor de la Audi și BMW în ceea ce privește atât cifrele de vânzări, cât și calitatea, în 2012, la apariția celei de-a treia generații a Clasei A, care s-a transformat dintr-un minivan într-un hatch sportiv, lucrurile s-au schimbat radical. Atunci, Mercedes nu doar a șters cu buretele 15 ani de istorie și o relativă loialitate a unui anumit tip de clienți, ci a marcat o schimbare de ritm în mentalitatea companiei. O anume rigiditate, dar și ancorarea într-un segment de vârstă care trecea de 50 de ani au dispărut ca prin minune. Mercedes avea o nouă viziune, ale cărei baze s-au întărit în anii care au urmat.

Mercedes Benz Clasa C 2021 quattroruote autoexpert.ro

 

Pentru Mercedes-Benz, Clasa C este pilonul principal al gamei. Cel mai vândut model Mercedes-Benz din toate timpurile, care, încă din 2013, a trecut de 10 milioane de exemplare (am luat în calcul și 190), este produs pe toate continentele, în Germania, SUA, China, India, Brazilia, Africa de Sud, Indonezia, Malaysia și Thailanda. De aceea, înlocuirea lui este o misiune de importanță crucială. Dacă la fotbal există o zicală care spune „nu schimba niciodată echipa învingătoare“, în acest caz este vorba de o abordare exact inversă.

 

Ola Kallenius, primul șef non-german al lui Daimler a explicat foarte limpede: „Până acum, logica era foarte clară. tehnologiile noi introduse în Clasa S, și asta se întâmpla la fiecare 7–8 ani, erau transferate gradual în clasele inferioare. în ultimii ani, am renunțat la această filosofie. Noua strategie este că fiecare nouă arhitectură sau model important vor primi noi tehnologii“.

Să le luăm pe rând.

 

Planșă de bord complet digitală pe Clasa C 2022

Actuala generație, W205, a fost lansată în 2014, cu 4 ani înaintea de apariția sistemului MBUX, în aprilie 2018, la a patra generație a Clasei A. Tableta suspendată având format mai apropiat de 4:3 decât de 16:9 este astăzi demodată, chiar dacă proporțiile ecranului s-au schimbat la faceliftul din 2018. În plus, prinderea suspendată a tabletei deasupra gurilor de ventilație nu permite ca inserția centrală din bord să fie realizată din lemn, ci doar din aluminiu, din cauza formei complicate. Mercedes a recunoscut acest lucru și, chiar dacă comanzi ornamente din lemn pe consola centrală, în zona centrală a bordului ai totdeauna elementul cromat. O necesitate tehnologică ce a dus la o greșeală de stil.

➡ Citește aici testul cu C 300 de plug-in hybrid 💡

Însă toate aceste lucruri sunt de domeniul trecutului. După cum au arătat primele fotografii-spion cu interiorul, noua Clasa C 2022 va primi sistemul MBUX de generația a doua cu display-ul în format portret montat înclinat, care acoperă aproape toată consola centrală și care va avea probabil diagonala celui de la noua Clasă S, fie de 11,9 inchi, standard, fie de 12,8, opțional. În versiunea de top, de 12,8 inchi, ecranul va fi de tip OLED și va putea fi combinat cu un display 3D pentru indicatoarele de bord cu cameră pentru recunoașterea feței. Nu va lipsi nici un nou head-up display, mai mare și cu realitate augmentată, imaginea apărând virtual la o distanță de 10 metri.

Mercedes Benz Clasa C 2021 quattroruote autoexpert.ro

 

Zona de afișare corespunde unui monitor cu diagonala de 77 de inchi. În același timp, sistemul MBUX va fi mai inteligent, fiind capabil să învețe și să interacționeze prin activarea serviciilor online și putând fi activat și fără sintagma „Hey, Mercedes“.

Noua Clasa C 2022 va fi construită pe platforma MRA II, introdusă la noua Clasă S. Această arhitectură reprezintă o evoluție a lui MRA, prima platformă modulară longitudinală de la Mercedes, care a debutat la Clasa C, în 2014. Aceasta a introdus noua punte față multilink cu patru brațe, care a atenuat mult comportamentul subvirator. Evoluția MRA II vine cu direcție integrală, o suspensie cu mai multe elemente din aluminiu și opțiunea sofisticatei suspensii E-Active Body Control. Având în vedere că la actuala Clasa C mai puțin de 10% din clienți au optat pentru suspenia pneumatică, noi credem că suspensia E-Active Body Control nu va fi oferită la Clasa C. Și sistemul de conducere autonomă de nivel 3, care va fi disponibil la Mercedes Clasa S din vara anului 2021, este prea scump pentru Clasa C.

 

Electrificare pe toată linia

Și gama de motoare va avea parte de schimbări majore, Mercedes intensificând substanțial programul de electrificare. În domeniul diesel, motorul OM 654 de 2 litri va fi modernizat. Cilindreea va crește puțin, de la 1950 la 1993 cm3, iar presiunea de injecție se va mări de la 2500 la 2700 de bari. Toate versiunile vor dispune de două turbine montate în serie, pentru un răspuns mai bun, și răcire cu apă, pentru stabilitate termică mai bună. Pistoanele din oțel vor avea circuit de răcire cu sodiu, iar compresorul aerului condiționat va fi electric și acționat independent de motor.

Mercedes E 300 e

Motorul de 1,6 litri de origine Renault va dispărea din C 180 d și va fi înlocuit de o versiune mai slabă, de circa 120 CP, a motorului modificat Mercedes OM 654 de 2 litri. Vor urma apoi C 200 d și C 220 d cu același motor diesel de 2 litri modernizat. C 300 d va primi, în premieră, o versiune electrificată a fostului biturbo diesel de 2 litri și 245 CP. Acesta este primul diesel de la Mercedes care dispune de starter-alternator integrat (ISG) combinat cu rețea de 48 V. Starter-alternatorul este pentru prima dată integrat în transmisie, și nu în motor, astfel că poate fi combinat ușor cu diverse propulsoare. Furnizează 20 CP și 180 Nm chiar de la pornire, puterea maximă fiind de 265 CP, cu 20 CP mai mare decât a fostului biturbo diesel de 2 litri și 245 CP. Și cuplul motor a crescut, cu 50 Nm, de la 500 la 550 Nm. Motorul diesel OM 656 cu șase cilindri de 3 litri nu se va regăsi sub capota viitoarei Clase C.

 

Gama pe benzină începe cu C 180, echipat cu un turbo de 1,5 litri și 156 CP, urmat de C 200 mild hybrid (motor de 1,5 litri, 184 CP și starter-generator integrat de 14 CP). În premieră va fi electrificat și motorul M 254 de 2 litri, cu a doua generație de starter-generator integrat, care produce 15 CP și 180 Nm și vine la pachet cu rețeaua de 48 V. La C 300, acesta va furniza 258 CP, la fel ca și la Clasa E facelift.

➡ Test Mercedes-AMG GLE 4Matic Coupe 💡

Vor urma versiunile hibride plug-in atât la diesel, cât și la benzină, care vor oferi 320 CP la benzină (C 300 e) și 306 (C 300 de) și care promit o autonomie electrică de 100 km, grație unei baterii mai mari, de circa 20 kWh.
Dimensiunile vor rămâne aproape neschimbate, însă gama va suferi schimbări majore. Limuzina Clasa C va apărea în vara anului 2021, urmată de versiunea break, după câteva luni. În 2022 va debuta Clasa C All Terrain, în premieră la Clasa C, dar și noile GLC și GLC Coupé. Cabrioletul dispare din gamă, iar coupé-ul Clasei C se va contopi cu cel al Clasei E și va exista un singur coupé, așa cum a fost cazul la generația precedentă, când cou-
pé-ul denumit Clasa E era construit pe platforma Clasei C.

motor test Mercedes-AMG GLE 53 coupe

În cazul versiunilor AMG, se pare că motorul V8 biturbo de 4 litri va dispărea de la Clasa C. În discuție sunt două posibilități: ori motorul M 256 de 3 litri în versiune mild hybrid care există la Clasa E, cu circa 400 CP pentru AMG
C 43 și o versiune mai puternică pentru AMG C 63, ori o soluție și mai radicală, cu motorul turbo de 2 litri de la A 45 AMG, de 421 CP, combinat cu un motor electric în versiune hibridă plug-in, care să furnizeze circa 400 CP
la AMG C 43 e și circa 520 la AMG C 63 e. Astfel, cu 520 CP și 700 Nm, AMG C 63 e ar avea cu 10 CP mai mult decât cel mai puternic AMG C 63 din prezent, echipat cu motorul V8 biturbo. În definitiv, în 1990 Mercedes 190 Evo II avea tot patru cilindri și 235 CP.

Adaugati comentariu