Proiecte secrete: Mini Hatch – Mr. Mister

Mini Hatch autoexpert.ro

Câteva imagini scăpate pe net ne-au arătat anumite aspecte ale viitorului Mini Hatch cu trei uși. Un model ale cărui motoare încă se scaldă în mister. Va apărea anul acesta, cu un stil mai curat. Desene: Marcelo Poblete (Quattroruote)

După 20 de ani de la începutul vieții moderne a sosit timpul ca Mini Hatch să privească înainte. Gama se va înnoi, dar viitorul nu e simplu de întrezărit. Nici măcar un simbol – iar Mini din 2001 a devenit unul, la fel ca strămoșul din 1959 – nu se poate culca pe lauri, mai ales acum, când tranziția spre motoare electrice se simte tot mai pregnant în industrie. E drept, și actuala generație are o versiune electrică, de 184 CP.

Iar Grupul BMW, proprietarul mărcii britanice, le permite chiar și proprietarilor de Miniuri clasice să-și transforme mașinile în vehicule electrice, așa cum poți vedea dând click aici. Deci este clar că electrificarea reprezintă o prioritate și pentru viitorul hatch, și pentru gama Mini în general. Iată în continuare certitudinile pe care le avem, iar acolo unde acestea nu sunt suficiente, le suplinim cu raționamente logice. Unele aspecte legate de sistemele de propulsie și de uzinele în care va fi produs rămân incerte. Totuși e aproape sigur că, pentru prima dată în istorie, Mini va fi fabricat inclusiv în China.

Familia Mini

Așa cum au anunțat oficialii, în 2023 va fi prezentată o familie de mașini electrice. Aceasta include un model cu trei uși și un crossover, ultimul în versiune compactă și medie. Însă pe lângă ele vor fi oferite și variante cu motoare termice ale acestora. De fapt, ultima mașină cu motor convențional din noua gamă Mini va vedea lumina zilei în 2025, iar întreaga gamă va fi exclusiv electrică abia din 2030.

Două modele din această generație dezvoltate de la zero pentru mobilitatea electrică vor fi produse în China, dar nu e sigur dacă doar pentru piața locală. Pe lângă acestea, compania plănuiește să înceapă asamblarea succesorului lui Countryman atât în versiune termică, cât și hibridă, la uzina din Leipzig, în 2023. Celelalte modele, spune Mini fără a menționa explicit Clubman, Cabriolet sau versiunea cu cinci uși, vor fi fabricate la uzina din Oxford, care va rămâne inima producției mărcii.

Mini Hatch autoexpert.ro

Mini Hatch – la ce să ne așteptăm

Revenind la Mini hatchback, acesta sigur va avea o versiune electrică, dar este posibil să continue a fi oferit și cu motorizări convenționale. Dar cum va arăta noua mașină cu trei uși? Un posibil răspuns vine din Țara Dragonului, de unde au scăpat pe net câteva imagini. Pe baza lor, am realizat propria variantă, care arată o caroserie asemănătoare cu fosta, dar plină de detalii noi. În față, Mini va fi mai curat și ar putea avea o grilă octogonală mai mare decât actuala, hexagonală. Ar trebui să se păstreze farurile LED rotunjite, însă acestea nu vor mai fi încorporate în capotă. De asemenea, conform site-ului Autocar, va fi primul Mini din 2001 încoace care nu va avea nici ”clamshell hood”. Deci capota nu va încorpora o parte din aripi. Elementele cromate for fi, probabil, eliminate din motive de sustenabilitate.

Panourile laterale vor fi aproape verticale, iar ușile vor avea mânere „îngropate“. Oglinzile vor fi mai mici, scăzând coeficientul aerodinamic și, implicit, consumul, cu efecte pozitive asupra autonomiei. De departe cea mai inovatoare parte a modelului ar putea fi spatele. Stopurile triunghiulare ar putea fi unite printr-o bandă luminoasă – o modă printre noile modele.

Responsabil pentru aceste schimbări este Oliver Heilmer, ales șef al Departamentului de design de la Mini în 2017. Omul care, în 2020, ne-a uimit pe toți cu conceptul Vision Urbanaut, un van autonom complet „rupt“ de tradiționalismul Mini, ce conține câteva idei de aranjare interioară care ar putea intra în producție. Heimler crede în simplificarea esteticii, deci toate viitoarele sale creații, nu doar hatch-ul cu trei uși, vor avea un desen curat.

Dimensiunile

În ceea ce privește gabaritul nu există informații. Din imaginile scăpate pe net, pare a fi mai mic decât cel actual (3,86 m lungime). La fel de bine, poate fi un efect vizual datorat ampatamentului mare raportat la console. Conform Autocar, ampatamentul va fi mai lung cu 40 mm, consolele mai scurte, iar ecartamentul mărit.

Mini Hatch autoexpert.ro
Sunt zvonuri privind modificări majore la interior. De exemplu, eliminarea completă a instrumentarului digital din fața șoferului. Acesta va fi înlocuit de un head-up display. De asemenea, informațiile vor fi concentrate pe ecranul central, la fel ca la modelul original. Unele comenzi ar putea fi poziționate mai sus, pentru a fi acționate mai ușor.

Dacă va exista și o versiune termică pentru Mini Hatch, așa cum am speculat mai sus, atunci ar trebui să aibă la bază o variantă a platformei FAAR, o evoluție a platformei UKL a actualei generații, care stă la baza lui BMW Seria 1, Seria 2 Active Tourer și X1. Deci nu se știe încă dacă versiunea electrică, ce urmează să fie produsă în joint-venture cu Great Wall, în China, va avea o platformă dedicată.

➡ Configurează-ți aici propriul Mini! 💡

Revenind la motoarele termice, pe multe piețe actualul model este disponibil doar în versiune pe benzină. Tot așa va fi și la viitoarea generație, din 2023. Așadar pare logic să se păstreze motorul de 1,5 l cu trei cilindri și cel de 2,0 l cu patru cilindri, în diferite niveluri de putere. Privitor la modelul sport John Cooper Works, compania lucrează la o versiune electrică. Nu se știe exact când se va materializa această schimbare majoră. Legat de versiunile electrice, vor fi două, conform Autocar. Cea de baă, E, cu baterie de 40 kWh, și una de top, SE, cu baterie de 50. Autonomiile posibile ar fi 300, respectiv 400 km. Puterile – aproximativ 180, desprectiv 220 CP.

Colegii de trupă

Pe lângă hatch, Mini va lansa și alte versiuni. Cea de-a treia generație Countryman, care va fi unul dintre pilonii reînnoirii întregii game, va fi construită pe platforma Faar. Countryman, care a suferit deja o creștere substanțială a dimensiunilor cu ocazia actualei generații, ar putea crește din nou. Poate până la patru metri și jumătate, pentru a face loc unui nou crossover mai mic (Aceman). SUV-ul ar urma să își păstreze formatul actual, cu un portbagaj mai generos, dar cu un design complet nou. Motorizări: electrice și pe benzină și (posibil) diesel electrificat, cu posibila eliminare a hibridului plug-in.

Mini Countryman Mini Aceman autoexpert.ro

În 2024, lui Countryman i se va alătura Aceman. Un crossover de mici dimensiuni, în poza de mai sus aflat sub formă de concept. Oferit doar în versiune electrică, acesta va anticipa designul și tehnica ce vor fi adoptate în viitor. Accentul va fi pus pe farurile care nu vor mai fi rotunde, grila mare și flancurile evazate. Interioarele vor fi minimaliste, cu materiale sustenabile, puține comenzi și un ecran de infotainment mai subtil decât cel actual.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top