„Septembrie de aur” s-a transformat în lună de declin pe piața auto chineză

Vânzările pe piaţa auto chineză au scăzut cu 19,6% în septembrie, a cincea lună de declin consecutiv, din cauza deficitului global de semiconductori.
mercedes- china piața auto

Septembrie şi octombrie, cunoscute ca „septembrie de aur şi octombrie de argint” de specialiştii auto chinezi, sunt, de obicei, percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienţii revenind în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii.

Din nefericire, în 2021 lucrurile au stat cu totul altfel, piața auto scăzând cu 19,6% pe fondul deficitului global de semiconductori şi a problemelor în alimentarea cu energie care au afectat producţia.

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) notează că luna trecută livrările au totalizat doar 2,07 milioane de vehicule.

„Declinul vânzărilor a fost provocat de problemele interne în alimentarea cu energie, parţial din cauza deficitului de cărbune, şi de criza prelungită de semiconductori pe plan mondial, care au forţat mulţi producători auto să-şi limiteze producţia, a apreciat Chen Shihua, oficial în cadrul CAAM. Acesta a adăugat că deficitul de cipuri a început să se atenueze în China, iar livrările se vor îmbunătăţi în ultimul trimestru al anului.

Ca un semn promiţător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride au fost mai mult decât duble în septembrie, ajungând la nivelul record de 357.000 de unităţi.

Companiile auto şi-au extins capacităţile de producţie în China, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.

Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.

– China ține în viață piața auto mondială. Vânzările au crescut în primul trimestru cu 75%
– Acord BMW – Brilliance pentru majorarea producției de automobile din China

Adaugati comentariu