Test scuter electric Gentle Electric LX04

Scuter electric Gentle Electric LX04 autoexpert.ro

Ți-ai lua trotinetă, dar îți face cu ochiul un scuter electric. Doar că e prea mare și nu știi dacă poți să-l manevrezi. Ei bine, nu e nevoie să faci pasul cel mare, pentru că există o punte între cele două lumi. Se numește Gentle Electric LX04 și combină avantajele ambelor vehicule. E comod ca un scuter și aproape la fel de manevrabil ca o trotinetă. Foto: Bogdan Paraschiv

 

Trotinetist convins fiind, de fiecare dată când testez un scuter electric mă încearcă o vagă emoție. Sunt mai grele, mai puțin manevrabile și au limitări în ceea ce privește alimentarea cu energie. Tocmai de aceea, vehiculul de azi a fost o mică revelație. E ușor, e manevrabil, e comod și oferă două locuri. Pe scurt, este cel mai simplu mod de a trece de la trotinetă la scuter. Mai ales că a devenit o modă printre trotinetiști să se plimbe câte doi. Sau să „shareuiască un ride“, cum spun puștanii.

Gabarit

A fost dragoste „la prima încălecare“, oricât de indecent ar suna. LX04 e compact și ușor, deci l-am scos repede din showroomul E-TWOW, fix pe ușa îngustă de acces a vizitatorilor. Nici nu-i de mirare, între capetele manșoanelor fiind numai 70 cm. Iar faptul că e îngust te ajută să te strecori printre mașinile oprite la semafor fără a risca să le agăți. Și e ușor, deci nu te opintești să-l ții vertical când schimbi direcția pe loc. Are doar 67 kg cu o baterie, iar centrul de greutate se simte coborât, așa că îl poți înclina fără griji la viteze mici. Cum adică… cu o baterie? Îți explic mai încolo.

Sarcină utilă

Acum îți spun că, pe principiul „O furnică duce-n spate/ Un grăunte jumătate“, acest scuter electric poate căra de 3,2 ori greutatea lui. Adică 217 kg, deci două persoane cu tot cu bagaje. Adică atât de mult, încât, dacă ajungi să îl încarci cu atât, cu siguranță o să arăți ridicol. Simplu spus, duce mai mult decât poți să pui tu pe el. Dacă așa-zișii adulți care merg câte doi pe o trotinetă cu sarcină utilă 120 kg citesc ce-am scris mai sus, atunci ar face bine să înțeleagă că există alternative care nu le pun pielea la saramură. Plus că pasagerul se poate prinde de mânerul aflat în spatele șeii. Atâta doar că riderul trebuie să stea mai în față, ca să-i facă loc pe șa.

Performanțe

Eu am mers singur în timpul testului, deci nu știu cum trage motorul Bosch cu două persoane pe șa. Știu doar cum zboară cu cele aproape 80 kg pe care le am complet echipat. Am plecat constant primul de la semafor, pentru că motorul din roata spate dezvoltă instantaneu aproape 82 Nm pentru prima perioadă a accelerării. Să-ți amintesc că motorul Daciei 1300 dezvolta 88 Nm, și doar la 3000 rpm, ca să înțelegi forța de tracțiune. Sigur, nu e musai să-i pui pe toți pe șosea, ci poți alege trei niveluri de limitare a cuplului.

Verdict Gentle Electric LX04 autoexpert.ro

Pentru un rider normal, nivelul maxim e arhisuficient pentru a se descurca ușor în trafic. Pentru cei cu ușoare aspirații de Valentino Rossi însă există fratele mai mare, LX05, al cărui motor Bosch livrează 102 Nm, fix cât al Daciei 1410 Sport! Am vorbit din nou ca un bătrân. Eu nu cred că ai nevoie de-atât de mult, dar, cu siguranță, pe măsură ce te obișnuiești cu demarajul lui LX04, o să-ți dorești mai mult.

➡ Poți să-l cumperi de aici! 💡

În București, încearcă să eviți marginea din dreapta a drumului, indiferent cu ce vehicul pe două roți călătorești, pentru că praful și pietrișul adunate acolo, precum și canalele montate adânc în asfalt pot transforma o călătorie plăcută într-una tensionată. Iar LX04 e suficient de rapid pentru a merge umăr la umăr cu mașinile pe prima bandă. Cu mine, a atins 48 km/h indicați, și nici măcar o dată n-am avut senzația că vreo mașină mă împinge de la spate.

Scuter electric: confort, ținută de drum și autonomie

Și a fost comod și stabil la viteză maximă. Suspensia e reglată moale, iar șaua este confortabilă și bine profilată. Totuși, greutatea mică a ansamblului (nici eu nu trag mult la cântar) mai sare ocazional la canale și gropi adânci. Dacă țintești confortul absolut, mergi pe mâna fratelui mai mare, cu roți de 12 inchi și mai greu cu 26 kg.

Sigur, dacă mai adaugi o baterie, mai pui un pic balast și pe modelul mai mic. Pentru că, sub șa, LX04 are un portbagaj cu spațiu pentru două baterii. Astfel, autonomia, care, în cazul meu, a sărit de 50 km, se dublează. Sau, în locul ei, poți lua încărcătorul. Ai două moduri de a încărca bateria, fie direct pe scuter, folosind mufa din fața șeii, fie scoțând-o și ducând-o în casă. Deci, poți să-ți cumperi scuterul electric și dacă stai la bloc.

Dacă o golești complet, 6 ore durează încărcarea, dar e indicat să nu scazi sub 20% și să n-o încarci peste 80, caz în care poți petrece la priză și mai puțin de 3 ore. Firește, asta în ipoteza improbabilă că sari de 50 km parcurși zilnic. Iar dacă treci de distanța asta, poți să dai iama pe la malluri, unde, în parcare, sunt tot felul de prize de 220 V. Și cât timp îl încarci, poți folosi unul dintre cele două cricuri, cel rapid, de pe partea stângă, sau cel principal, de sub roata din spate.

Concluzie

Deci e simplu să deții un LX04 și la fel de simplu să-l utilizezi. Are un afișaj mare, lizibil și în soare, comenzi distribuite logic sub cele două degete mari. Nu știu cum va rezista în timp plasticul afișajului, care, la exemplarul meu, pare a avea zgârieturi fine. Știu doar că, pentru suma pe care o plătești, primești o mulțime de calități!

Verdict AutoExpert

Verdict Gentle Electric LX04 autoexpert.roAcesta este unul dintre cele mai simple și accesibile moduri de a face pasul spre lumea scuterelor electrice. Se „șopârlește“ cu ușurință prin trafic, iar bateria poate fi scoasă pentru a o încărca ușor oriunde. Ce ți-ai putea dori mai mult?

 

  • Ușor și compact
  • Foarte confortabil
  • Suficient de rapid
  • Autonomie bună, care poate fi dublată
  • Preț mic raportat la calități
  • Plasticul de pe ecran se zgârie relativ ușor
Date tehnice Gentle Electric
Model LX04
Putere maximă (W) 1440
Tracțiune spate
Cutie de viteze reductor planetar
L× l × h (mm) 1700 × 700 × 1050
Masă la gol/sarcină utilă (kg) 67/217
Viteză maximă (km/h) 45
Capacitate baterie (Ah) 26
Autonomie maximă (km) 60
Timp încărcare (h) 4–6
Preț (lei) 7999

Adaugati comentariu