Test Suzuki S-Cross Hybrid – Generație nouă?

Suzuki S-Cross test drive autoexpert.ro

Suzuki S-Cross a primit o nouă generație. Sau este doar un nou facelift? Am pus la încercare cea mai nouă variantă a acestui SUV cu preț accesibil. Foto: Adrian Cobzașu

Suzuki și-a gândit gama europeană de modele în două direcții: mașini de oraș și SUV-uri abordabile. Toate sunt disponibile acum cu motorizări pe benzină ajutate de sisteme mild-hybrid. Iar, mai nou, Suzuki și-a unit eforturile cu Toyota de la care a împrumutat două modele cu tehnologie hybrid și plug-in hybrid în forma breakului compact Swace și a SUV-ul Across.

Dintre modelele clasice Suzuki, crossoverul SX4 S-Cross este unul dintre cele mai populare SUV-uri comercializate de constructorului japonez. Modelul are deja o istorie interesantă, născându-se în 2006 în forma unui crossover de clasă mică dezvoltat pe atunci în colaboare cu Fiat. În gama Fiat modelului a purtat numele Sedici. Din 2013, Suzuki a lansat o a doua generație a modelului SX4, la numele căruia a adăugat particula S-Cross. Această denumire a devenit mai cunoscută decât numele modelului, astăzi SUV-ul fiind numit S-Cross.

Noua generație lansată în 2013, migra în clasa compactă, având o lungime de 4,3 metri. Modelul avea să se bucure cu adevărat de succes după faceliftul operat în 2016, când S-Cross primea o nouă parte frontală și un interior îmbunătățit.

Suzuki S-Cross mild hybrid

Din 2021, Suzuki a lansat o nouă generație. Deși are un design al părții frontale complet modificat, iar în partea din spate a adoptat stopuri cu design translucid, noul Suzuki S-Cross se bazează încă pe generația actuală.

Cu un nou aspect, mult mai robust și mai atrăgător, S-Cross are acum un atu suplimentar pentru a atrage clienți care s-ar fi orientat către alte modele SUV abordabile ca Dacia Duster sau SsangYong Tivoli. Dar la o privire mai atentă, baza modelului a rămas neschimbată. Dimensiunile sunt similare, partea tehnică este identică, cu același propulsor de 1.4 litri Boosterjet cu sistem mild hybrid 48V ce dezvoltă 129 CP la 5500 rpm. Cuplul motor este de 235 Nm între 2000 și 3000 rpm. Motorul poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau una automată tot cu șase trepte. Sistemul electric poate oferi 13,6 CP suplimentari, care pot fi folosiți la demaraj. Modelul poate fi configurat cu tracțiune față, sau cu tracțiune integrală numită Allgrip Select.

Interiorul a păstrat aerul actualei generații, fiind axat pe soluții simple, dar care dau un aer destul de învechit. Avem o planșă de bord analogică, preluată de la actualul S-Cross și Vitara, o climatizare identică și un display central de 7 inchi încadrat de margini destul de groase. Acest display pentru sistemul de infotainment echipează modelele de bază Cool și Passion, acesta din urmă fiind nivelul de echipare al exemplarului pe care l-am avut la dispoziție. Pe nivele superioare numite Spirit și Luxus, avem un ecran mai generos cu o diagonală de 9 inchi.

Ca și până acum, Suzuki S-Cross oferă un interior suficient de spațios pentru patru sau chiar cinci pasageri. La volan, poziția este relativ înaltă, ceea ce oferă o vizibilitate bună. Portbagajul este accesibil datorită hayonului amply, iar volumul de 430 litri este suficient pentru bagajele unei familii.

Motorizare

La capitolul motorizare, clienții au o singură opțiune. Motorizarea 1.4 turbo de 129 CP cu sistem mild-hybrid la 48V, pe care o cunoaștem de la actuala generație S-Cross și Vitara. Este un motor capabil și cu suficiente resurse pentru a imprima un ritm vivace noului SUV S-Cross. Cuplul motor de 235 Nm este disponibil la turații joase fiind disponibil la valoarea maximă între 2000 și 3000 turații. În plus, starter-generatorul integrat mai furnizează 14 CP și 50 Nm care ajută semnificativ la demaraje. Suzuki a pus chiar un martor discret în bord care ne arată când bateria sistemului mild-hybrid se încarcă în timpul decelerărilor.

S-Cross poate fi configurat cu tracțiune integrală, ca modelul nostru de test, sau cu tracțiune față, în funcție de preferințele clienților. Mai mult, putem opta între cutia manuală cu șase trepte sau cea automată, tot cu șase trepte. Pe exemplarul nostru de test am avut cutia automată, o soluție foarte bună mai ales pentru utilizarea urbană a modelului. Dacă reacțile cutiei automate ni se par lente, putem trece în modul manual cu ajutorul clapetelor de pe volan.

Vezi aici ce ulei Castrol i se potrivește! 💡

Lângă levierul cutiei avem și selectorul rotativ pentru modurile de condus și pentru sistemul de tracțiune integrală Allgrip Select. În modul Auto, sistemul decide când trimite cuplu și către puntea spate, în funcție de condițiile de drum, în timp ce în modul Lock, tracțiunea integrală este asigurată permanent. Mai avem și un mod Sport, care oferă un răspuns mai prompt al pedalei de accelerație. Suzuki declară un consum mediu de 6,1 litri/100 km pentru S-Cross cu cutie automată și tracțiune integrală. În timpul testului nostru, consumul urban înregistrat a fost de 8,8 litri/100 km.

Însă, poate cel mai mare atu al noului S-Cross este suspensia. Aceasta este setată pentru confort, fiind foarte bine adaptată denivelărilor mici din oraș. Poți trece o linie de cale ferată fără să încetinești prea mult, confortul pasagerilor fiind păstrat.

Preț abordabil

În plus, Suzuki oferă un pachet de echipări foarte bun pentru prețul plătit. Noul S-Cross are un preț de pornire de la 20.500 euro pentru nivelul de bază Cool, în timp ce Passion începe de la 22.900 euro. Pe lista de echipări găsim pilot automat adaptiv, asistent de bandă cu corecție activă din direcție, avertizare la traficul din spate la deplasarea în marșarier, recunoașterea semnelor de circulație, senzori de parcare față și spate, cameră de marșarier. Echiparea Passion vine cu faruri LED pe fază scurtă și lungă, sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inchi, scaune față încălzite, jante de aliaj de 17 inchi și climă automată duală. Prețuri complete pe pagina Suzuki România. În oferta importatorului Suzuki există acum și varianta S-Cross Strong Hybrid, ce utilizează sistemul hybrid la 140V, preluat de la modelul Vitara (116 CP, motor termic de 1.5 litri, motor electric de 33 CP).

Verdict AutoExpert

Chiar dacă nu este cu adevărat o generație nouă, ci un al doilea facelift complex, Suzuki S-Cross rămâne un SUV accesibil, foarte plăcut la condus și cu un preț accesibil. Un rival direct pentru Dacia Duster.

 

DATE TEHNICE Suzuki S-Cross
ModelHybrid 48V Passion Allgrip
Motor/ nr. cilindri L4, mild hybrid
Cilindree (cmc)1373
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)129/5500
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)235/2000-3000
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 6 trepte
L/l/h (mm)4300/1785/1580
Ampatament (mm)2600
Volum portbagaj (l)430
Masă la gol (kg)1330
Acceleraţie 0-100 km/h (s)10.2
Viteză maximă (km/h)195
Consum mixt (l/100 km)6.1
Emisii CO2 (g/km)139
Preț (euro) 20,500

2 thoughts on “Test Suzuki S-Cross Hybrid – Generație nouă?”

  1. Bogdan Grigorescu

    Bună ziua! La secțiunea ”Cine suntem” aveți adresele noastre de email. 🙂

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top