Taxa auto 2016: APIA se opune eliminării timbrului de mediu




verificarea masinii rulate la targ

Taxa auto 2016 devine motiv de dispută. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) se opune hotărârii Camerei Deputaților de a elimina timbrul de mediu.

Proiectul de lege de relaxare a fiscalitatii / birocratiei prin eliminarea unui numar important de taxe, respectiv PL-x 473 / 2016, printre care si Timbrul de Mediu (OUG 9/2013), a fost avizat favorabil astazi in Comisia de buget, finante si banci a Camerei Deputatilor.

APIA respinge, insa, vehement initiativa legislativa si sustine ca eliminarea Timbrului de Mediu (OUG 9/3013) va genera grave efecte negative si imediate pe multiple paliere ale societatii si economiei romanesti.

Potrivit APIA, eliminarea Timbrului de Mediu va afea efecte negative pe termen imediat si mediu:

 Cresterea numarului de autovehicule vechi, poluante, fara unele echipamente de siguranta in circulatie in parcul auto national – de retinut ca, in conformitate cu studiile realizate la nivelul UE, Romania este pe locul 2 in UE in ceea ce priveste numarul deceselor rezultate din accidente rutiere !

 Cresterea considerabila (ca si rezultanta a celor de mai sus) a nivelului de poluare atmosferica, in conditiile in care Romania se afla in procedura de pre-infringement pentru depasirea pragurilor de emisii de particule (PM10) in unele orase din tara, cu efecte negative evidente asupra gradului de sanatate publica (nivelul maxim al emisiilor de particule in cazul autoturismelor echipate cu motoare diesel Euro4 este de 5 ori mai mare decat al celor Euro6 si de 3 ori mai mare in cazul oxizilor de azot, ambele favorizand aparitia unor probleme de sanatate precum cancerul, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii); Tot conform studiilor europene (Agentia Europeana de Mediu) se estimeaza ca, in anul 2012 in Romania, au fost zeci de mii de decese premature datorita emisiilor poluante provenite de la autovehicule.

 Diminuarea incasarilor la Bugetul de Stat (TVA, impozit profit, impozite angajati), ca urmare a scaderii vanzarilor de autovehicule noi (estimam o scaderea a vanzarilor de cca. 30%).

 Disponibilizarea unui numar de cateva mii de angajati din industria constructoare de automobile si din sectorul distributiei de autovehicule, ceea ce va genera cheltuieli de la Bugetul de Stat cu indemnizatiile de somaj ale persoanelor disponibilizate, dar si scaderi ale veniturilor la bugetul asigurarilor sociale ca urmare a diminuarii masei salariale.

 Cresterea varstei medii a parcului auto national (Romania va deveni al doilea „cimitir de masini vechi” al Europei, dupa Polonia) si anularea eforturilor financiare de curatare a parcului realizate in ultimii 11 ani prin Programul „Rabla”. In Polonia, tara care nu are o taxa de inmatriculare care sa limiteze intrarile de autovehicule rulate in parcul auto national, se confrunta incepand cu anul aderarii la UE cu importuri masive de autoturisme rulate (cca. 1 milion in primii ani si 800.000 in cei din urma), majoritatea dintre acestea avand peste 10 ani vechime.

 Scaderea comertului cu autovehicule noi, acestea fiind defavorizate fata de cele rulate, mai poluante, ce vor intra in tara fara niciun fel de penalizare financiara legata de nivelul lor de poluare, fiind, in plus avantajate de lipsa fiscalizarii.

 Afectarea posibilitatii de atragere de noi investitii in sectorul auto dar si stabilitatea investitiilor deja realizate.

4 thoughts on “Taxa auto 2016: APIA se opune eliminării timbrului de mediu

  1. apia nu e interesata de poluare ea e interesata de buzunarul lor.romanii nu isi iau masini noi ca nu ar vrea ci ca nu au bani,de aia nu cumpara noi.cine nu ar vrea masina noua,insa daca nu ai bani de una noua ca salariile sunt mici,nivelul de trai e scazut.

  2. Sunt de acord cu eliminarea timbrului de mediu, care reprezenta o taxă abuzivă. SOLUȚIA cea mai buna ca noi sa nu devenim un „coș de gunoi” pentru mașini”uzate si foarte uzate” este sa se impună un impozit auto (la Direcțiile Fiscale) …cu o VALOARE MARE pt mașinile vechi (între 25 ani – 20 ani……mai scăzut pt cele cuprinse între 10-20 ani ……si un impozit ca cel actual pt cele cu vechime pana in 10 ani. (Spre exemplu : in Italia daca vrei sa îți cumperi un Fiat Punto din 98 trebuie sa fii conștient ca pe lângă cheltuielile de reparații curente la vechitura care ai luat-o vei plati si un impozit mai MARE, asigurare mai MARE…..astfel încât sa nu îți mai dorești acea mașină……aceeași situație și pt multe alte țări din UE). TOTODATA …..STOP la înmatriculările mașinilor cu VOLAN PE DREAPTA (cel mai mare pericol din trafic…..pt ceilalți conducători auto, bicicliști, pietoni ,etc)…..acestea TREBUIE ELIMINATE DEFINITIV DIN ROMÂNIA…..cu excepția celor care intră pe teritoriul țării noastre fiind înmatriculate în Anglia si au voie sa circule pe o perioadă de maxim 3 luni…….BRAVO celor care au adoptat legea eliminării timbrului de mediu……Dar tot aceștia trebuie sa modifice Codul fiscal…..astfel încât pt mașinile mai vechi de 10 ani ce se vor aduce din spațiul UE…….”viitorii cumpărători/proprietari” sa fie conștienți că vor plăti un IMPOZIT MARE la Direcțiile Fiscale unde își vor înregistra mașina…..care îi va descuraja să faca din ROMÂNIA……un „cimitir de rable de prin 1996_1998_2000”. Atenție……a nu se aplica acest IMPOZIT MARIT si pt parcul auto deja existent si deja înmatriculat pe România…..întrucât vor „lovi” în cei mai săraci…..care abia isi întrețin o rabla de prin 1995……aici timpul le va rezolva (în 5-6 ani acestia or sa ajungă singuri la concluzia că nu mai merita sa bage în fiecare an o grămadă de bani intr-un rablament). CONCLUZIA: BRAVO eliminării TIMBRULUI DE MEDIU……..STOP (o barieră legala prin IMPOZIT MĂRIT ) pentru vechiturile de peste 10-15 ani ce URMEAZA A FI ADUSE PT ÎNMATRICULARE IN ROMANIA din spațiul UE………ATENTIE: INTERZICERE TOTALĂ la VOLAN DREAPTA (pt ca se stie ce preturi mici există în UK…si multa lume ar fi tentată de asemenea mașini ieftine)

  3. Vad ca nimeni nu spune nimic de marii poluatori,autocamioane,autotrenuri,autoutilitare care sunt cumparate tocmai pt a face cat mai multi km si logic, polueaza tot atatia km. Eu am masina de 8 ani si inca nu am circulat cu ea 70.000km,deci am poluat sub 10.000km pe an,dar pt inmatriculare am platit taxa 1500e. Cei care circula 80.000km PE AN si cu consumul de autocamion cat polueaza??? Corect ar fi sa platesti cat poluezi. O masina cu motor de 3000,euro 4 care circula 10.000km/an polueaza mai putin decat o masina motor 1900,tot euro 4 care circula 30.000km/an. Solutia o vad scoaterea taxei auto si transformarea accizei lui ponta(pervers mincinos) in taxa (5-10bani)pe litru la pompa,iar impozitul auto sa se plateasca in functie de norma euro a masinii, cum se taxeaza si in tarile civilizate pt a incuraja cumpararea de masini mai nepoluante. Politicienii traiesc pe alta planeta,fac calculele dupa salariile lor nesimtite si cred ca ne permitem masini noi.

Adaugati comentariu