Un mare producător auto dispare din vestul Europei. Dacia e de vină!

Dacia Duster

Un mare producător auto se retrage de pe piața din vestul Europei. Lada, care produce unele dintre cele mai accesibile modele din industrie, este gonită de noile norme de poluare, dar și de cifrele impresionante înregistrate de un alt constructor cu prețuri accesibile, Dacia.

Spaniolii de la El Desmarque anunță că Lada nu va mai livra mașini către Europa de Vest, acolo unde piața vehiculelor accesibile a fost monopolizată de constructorul de la Mioveni. Măsura vizează, pentru început, Germania și Austria, acolo unde livrările de modele Lada vor înceta în această primăvară.

În restul țărilor vest-europene, epuizarea stocului va echivala cu încetarea comercializării automobilelor Lada.

Producătorul rus dă vina pe trecerea de la ciclul de testare NEDC la noile norme de poluare WLTP, care impune condiții mai stricte și implică și testarea RDE (Real Driving Emissions) de analizare a emisiilor în condiții reale de rulare, criterii pe care îi este imposibil să le respecte.  Și noul standard Euro 6d îi sperie pe ruși, care abia și-au actualizat motoarele conform normelor Euro 6.

„Tovarășii” se întorc: Lada Niva are motoare Euro 6 și e mai ieftină decât Dacia Duster

Rușii speră însă, că se vor întoarce pe piața globală cu un model universal, construit cu ajutorul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, care să ajute compania să intre pe cele mai importante piețe.

Lada spera să dea lovitura grație prețurilor mici din gama sa. În România, Niva are un preț de pornire de 8.400 de euro, sumă trecută în contul versiunii cu trei uși. Dacia Duster pleacă de la 13.000 de euro. Rival pentru Dacia Logan Stepway MCV, Lada Vesta SW Cross poate fi comandată contra sumei de 11.500 de euro (fără TVA). Rivalul român este disponibil pentru 12.550 de euro (TVA inclus)

Adaugati comentariu