Paris 2018: Dacia Duster primește două motorizări noi

Paris 2018: Dacia Duster primește două motorizări noi

Informațiile publicate de AutoExpert luna trecută au fost confirmate: Dacia Duster primește un nou motor pe benzină.

Este vorba de un propulsor din gama Energy TCe dezvoltat de Renault împreună cu Dailmler.  Noua unitate turbo cu injecție directă de 1,33 litri a fost introdusă inițial pe modelele Scenic și Grand Scenic.

Dacia Duster primește două motorizări noi

Dacia Duster motor TCe

Motorul 1.3 TCe care va fi folosit pe Dacia Duster va putea fi comandat în două variante: 130 CP /240Nm și 150 CP /250 Nm!

Acest propulsor integrează o serie de tehnologii inovatoare dezvoltate de Alianța Renault-Nissan, inclusiv o tehnologie utilizată la motorul supercar-ului Nissan GT-R (Bore Spray Coating), care reduce frecarea și optimizează transferul de căldură.

Citește și Din 12 octombrie nu mai poți să pui benzină de 95 la pompă. Care este motivul

Noul motor 1.3 TCe va putea fi comandat inițial pentru versiunie Dacia Duster 4×2 și din anul 2019 și pentru Duster 4×4. Aceste noi propulsoare pot fi comandate doar cu cutii de viteze manuale.

În plus, regăsim pe această motorizare tehnologia “Dual Variable Timing Camshaft” (sistem de distribuție dublu variabilă), care controlează supapele de admisie și evacuare în funcție de sarcină aplicată, determinând un cuplu superior la turații mai mici și un cuplu mai liniar la turații mari.

Tot la Salonul Auto de la Paris din acest an Dacia a anunțat un upgrade al sistemului Media Nav Evolution. Noua versiune va integra Apple CarPlay și Android Auto și va fi compatibilă cu Waze!

Și motorizările AdBlue pentru Dacia Duster încep să fie listate în ofertele dealerilor. Dacia Duster este primul model care beneficiază de strategia Grupului Renault/Nissan privind reducerea emisiilor de noxe pentru a respecta noile norme care vor intra în vigoare la 1 septembrie.

Astfel, cele două versiuni ale motorului diesel folosit pentru Dacia Duster dCi de 1.5 litri au trecut la un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR), sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor, soluție deja folosită în cazul propulsorului care echipează versiunea A180d de 116 CP a noii generații a lui Mercedes-Benz Clasa A.

Cât costă în România modelul Dacia Duster cu propulsorul Blue dCi 115.

Adaugati comentariu